  • Data: 2007-10-05 21:05:43
    Temat: Re: wymagalnosc swiadczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 5 Oct 2007, T wrote:

    > Pewnie akademickie pytanie, ale jakos mam watpliwosci....
    >
    > Jezeli termin spelnienia zostal okreslony w ten sposob, ze kupujacy ma zaplacic
    > cene sprzedazy W CIAGU 14 DNI OD OTRZYMANIA FAKTURY VAT to kiedy to swiadczenie
    > staje sie wymagalne? Zaznaczam, ze oznaczenie bylo wlasnie takie - "w ciagu 14
    > dni" a nie "po uplywie" czy "czternastego dnia" czy "po 14 dniach".

    Wiesz, jakbyś mi usiłowała wcisnąć fakturę "ma zapłacić po upływie 14
    dni" to bym się zastanawiał, jaka kara umowna grozi za zapłacenie
    wcześniej :P
    IMO oczywiście powinno być "do" i jak na mój gust treść "w ciągu" jest
    równoważna. Acz zgadzam się jak pisze Liwiusz - że o ścisłe zdefinio-
    wanie "wymagalności" trudno, mimo że w KC występuje pęczkami :), to samo
    znaczenie tego słowa od wyrazu źródłowego, czyli "takiego, którego można
    już wymagać" chyba żadnych wątpliwości nie wzbudza?

    pzdr, Gotfryd