  • Data: 2006-01-16 19:55:23
    Temat: Re: wyłudzenie??
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson napisał(a):

    > Nie będę się spierał, może banki stosują jakąś dziwną terminologię, a
    > może jednak był tam jakiś cel - tylko bardzo ogólny.

    Juz mam - kredyt konsumencki to pojęcie szersze niż kredyt w rozumieniu
    prawa bankowego:

    Przez umowę o kredyt konsumencki rozumie się umowę, na mocy której
    przedsiębiorca w zakresie swojej działalności, zwany dalej
    "kredytodawcą", udziela lub daje przyrzeczenie udzielenia konsumentowi
    kredytu w jakiejkolwiek postaci.
    2. Za umowę o kredyt konsumencki uważa się w szczególności:
    1) umowę pożyczki,
    2) umowę kredytu w rozumieniu przepisów prawa bankowego,
    3) umowę o odroczeniu konsumentowi terminu spełnienia świadczenia
    pieniężnego,
    4) umowę, na mocy której świadczenie pieniężne konsumenta ma zostać
    spełnione później niż świadczenie kredytodawcy,
    5) umowę, na mocy której kredytodawca zobowiązany jest do zaciągnięcia
    zobowiązania wobec osoby trzeciej, a konsument - do zwrotu kredytodawcy
    spełnionego świadczenia,
    6) umowę, na mocy której kredytodawca zobowiązuje się do udzielenia
    kredytu związanego z obowiązkiem wniesienia przez konsumenta, w
    jakiejkolwiek formie, środków pieniężnych oprocentowanych poniżej stopy
    rynkowej lub nieoprocentowanych.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."