eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowykup mieszkania po ślubie, własnościowe posiada narzeczona › Re: wykup mieszkania po ślubie, własnościowe posiada narzeczona
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wykup mieszkania po ślubie, własnościowe posiada narzeczona
    Date: Tue, 3 Jun 2008 10:51:18 +0200

    On Mon, 2 Jun 2008, Jotte wrote:

    > W wiadomości news:g21m05$fcc$1@inews.gazeta.pl kam <x#k...@w...pl#x>
    > OK.
    > Są tam nieostre określenia. To sprzyja manipulowaniu interpretacją. Sprzeczał
    > się nie będę, bo materia mi słabo znana.
    > Ale:
    > - małżeństwo == rodzina?

    IMO: podzbiór rodziny
    Dedukuję, że każdemu podzbiorowi rodziny trzeba zapewnić to samo,
    co całej rodzinie, znaczy przykładowo śmierć małżonka nie pozwala na
    uznanie, że skoro rodzina przestała być "kompletna" to dziećmi
    można się nie zajmować. W drugą stronę (małżonek bez dzieci) też.

    > - co to znaczy "potrzeb rodziny" i dlaczego to miałoby uprawniać do
    > zamieszkania tam?

    Bo zamieszkiwanie jest jedną z potrzeb rodziny. Coś do jedzenia też.

    > - a co wobec tego z separacją?

    Uwaga, gdybam: przejście na tryb "dwu wspólokatorów wynajmuje jeden
    pokój".
    Ew. można zapewnić rodzinie inne miejsce zamieszkania (zauważ, że
    'byle lokatorowi' też trzeba zapewnić, jak chce się go "przymusowo"
    pozbyć)

    pzdr, Gotfryd