  • Data: 2005-01-31 22:28:54
    Temat: Re: wykształcenie prawnicze? tylko po prawie?
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 31/01/2005 22:37, Pawel Kozik wrote :
    > jestem o tym prawie przekonany ale lepiej się upewnić:
    > czy wykształceniem prawniczym może pochwalić się jedynie absolwent prawa? nie
    > wchodzi w grę żadne prawo administracyjne etc?

    Listę dozwolonych kierunków studiów reguluje rozporządzenie MENiS z dnia
    28 marca 2002 r. w sprawie warunków, jakie powinna spełniać uczelnia,
    aby utworzyć i prowadzić kierunek studiów, oraz nazw kierunków studiów.

    Rozporządzenie to zawiera w załączniku nazwy kierunków studiów. W
    pozycji pierwszej jest "Administracja", zaś w pozycji 51 "Prawo". Nie ma
    czegoś takiego jak "Prawo Administracyjne".
    Wyższe studia prawnicze, są to więc studia na kierunku "Prawo".

    Ciekawe, że w moim dyplomie (U. Szczeciński) oprócz wskazania kierunku
    "prawo" jest napisane "i uzyskał tytuł magistra prawa", tak jakby
    istniał tytuł zawodowy "magistra prawa" (a nie istnieje -- vide
    rozporządzenie MEN z dnia 9 kwietnia 1992 r. w sprawie określenia
    rodzajów dyplomów i tytułów zawodowych oraz wzorów dyplomów wydawanych
    przez uczelnie.)
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)