    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wszczęcia egzekucji wraz z wezwaniem do zapłaty (pomoc)
    Date: Sat, 17 Jul 2010 00:08:50 +0200

    tatsuo pisze:

    > nie jest napisane mam piesemko na 4 strony ( 1 - o co c'mon, 2 -
    > zawiadomienie, 3 -wyjaśnienie art.925 kpc, 4 - wniosek o dokonanie
    > wpisu)
    > I ani słowa ze mogę się odwołać właśnie dlatego się pytam.

    Czy coś zostało zajęte? (konto, wynagrodzenie, ...)?

    kpc
    art. 767
    § 1. Na czynności komornika przysługuje skarga do sądu rejonowego,
    jeżeli ustawa nie stanowi inaczej. Dotyczy to także zaniechania przez
    komornika dokonania czynności. Do rozpoznania skargi na czynności
    komornika właściwy jest sąd, przy którym działa komornik. Jeżeli do
    prowadzenia egzekucji został wybrany komornik poza właściwością ogólną,
    skargę rozpoznaje sąd, który byłby właściwy według ogólnych zasad.

    § 2. Skargę może złożyć strona lub inna osoba, której prawa zostały
    przez czynności lub zaniechanie komornika naruszone bądź zagrożone.

    § 3. Skarga na czynność komornika powinna czynić zadość wymaganiom pisma
    procesowego oraz określać zaskarżoną czynność lub czynność, której
    zaniechano, jak również wniosek o zmianę, uchylenie lub dokonanie
    czynności wraz z uzasadnieniem.

    § 4. Skargę wnosi się do sądu w terminie tygodniowym od dnia czynności,
    gdy strona lub osoba, której prawo zostało przez czynność komornika
    naruszone bądź zagrożone, była przy czynności obecna lub była o jej
    terminie zawiadomiona, w innych wypadkach - od dnia zawiadomienia o
    dokonaniu czynności strony lub osoby, której prawo zostało przez
    czynności komornika naruszone bądź zagrożone, a w braku zawiadomienia -
    od dnia, w którym czynność powinna być dokonana. Odpis skargi sąd
    przesyła komornikowi, który w terminie trzech dni na piśmie sporządza
    uzasadnienie dokonania zaskarżonej czynności lub przyczyn jej
    zaniechania oraz przekazuje je wraz z aktami sprawy do sądu, do którego
    skargę wniesiono, chyba że skargę w całości uwzględnia, o czym
    zawiadamia sąd i skarżącego oraz zainteresowanych, których uwzględnienie
    skargi dotyczy.

    --
    Liwiusz