    From: janist <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspolwlasnosc po śmierci.
    Date: Sun, 28 Oct 2007 19:02:15 +0100

    Johnson pisze:

    > jeśli córki nie mają dzieci to najprościej by córki spadek odrzuciły.
    > Gdy są te dzieci to już łatwo nie będzie. Trzeba przyjąć spadek, a potem
    > iść do notariusza (przynajmniej w zakresie mieszkania) i dokonać
    > umownego działu spadku/darowizny.

    Jedna córka ma dziecko. Wydawało mi sie korzystne, żeby wszyscy spadek
    przyjęli bo wtedy kwota wolna od podatku będzie x3

    > Wątpię czy był jedynym właścicielem. Nawet jak żony nie ma w dowodzie
    > rejestracyjnym to niczego nie zmienia. Chyba że pieniądze i pieniądze na
    > samochód pochodziły z jakiegoś majątku odrębnego, albo była rozdzielność
    > majątkowa.

    Nie było majątku odrębnego. Jeżeli zatem żona jest w 50%
    współwłaścicielką pieniędzy, które są na rachunku bankowym którego nie
    jest współwłaścicielem, to jak ma teraz podjąć te swoje 50%?

    Natknąłem sie na taką informację:
    źródło:
    http://www.podatki.egospodarka.pl/20919,Kiedy-podate
    k-od-spadku,1,65,1.html

    "Podatnicy, którzy nabyli własność rzeczy lub praw majątkowych na
    podstawie dziedziczenia, zapisu, dalszego zapisu lub polecenia
    testamentowego, zachowku oraz została przekroczona wartość kwoty wolnej
    - muszą zapłacić podatek od spadków i darowizn. Od 01 stycznia 2007 roku
    niektórzy podatnicy zostali jednak z tego podatku zwolnieni. Ważne
    jednak jest, aby śmierć spadkodawcy nastąpiła w 2007 roku. Wtedy
    najbliższa rodzina korzysta z całkowitego zwolnienia z podatku od
    spadków i darowizn.

    Pytanie jednak, kogo ustawodawca zalicza do najbliższej rodziny?

    Zgodnie z ustawą o podatku od spadków i darowizn, do najbliższej rodziny
    zalicza się: małżonka, wstępnych, zstępnych, pasierba, rodzeństwo,
    ojczyma i macochę. Osoby te nie zapłacą żadnego podatku od otrzymanego
    spadku. Muszą jednak zawiadomić właściwy urząd skarbowy o nabyciu
    majątku przy pomocy specjalnego formularza SD-Z1"

    Czy kto mógłby to potwierdzić?
    Czy to oznacza, że jeśli tylko żona zmarłego przyjmie spadek to podatku
    zapłaci 0?

    pozdrawiam,
    janist