  • Data: 2006-08-13 08:02:50
    Temat: Re: współwłaściciel - pomocy!
    Od: Mecenas <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    g...@W...gazeta.pl napisał(a):
    > Piętnaście lat temu zmarł mój ojciec, był on jedynym spadkobiercom
    > nieruchomości należącej do jego rodziców. Po śmierci ojca była
    > przeprowadzona sprawa spadkowa, w której stwierdzono, że ja i mój brat
    > dziedziczymy po 1/2 spadku wraz z dobrodziejstwem inwentarza. Do tej pory
    > mój brat nie interesował się spadkiem, podczas gdy przezemnie ponoszone były
    > koszty związane z wykończeniem domu - budynek był praktycznie w stanie
    > surowym zamkniętym, połowa pomieszczeń- brak tynków i piasek zamiast
    > posadzki, brak c.o., na działce drugi budynek do rozbiórki i prowizoryczne,
> [...]
    Musisz tylko założyć sprawę do Sądu o dział spadku z zaznaczeniem, że
    ponosiłeś przez tyle lat koszty utrzymania nieruchomości, a Twój brat
    nic nie robił. Sąd bierze takie fakty pod uwagę. Musisz tylko to
    uwiarygodnić: faktury, świadkowie itp.
    Wówczas nastąpi podział majątku spadkowego w inny sposób niż po 1/2.
    Nic tez nie musisz opuszczać, jesteś przecież współwłaścicielem a spory
    pomiędzy spadkobiercami rozstrzyga tylko Sąd.

    Pozdrawiam
    Michał