  • Data: 2008-01-15 20:24:30
    Temat: Re: wspólny majątek (małżeństwo) a wykup mieszkania ?
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kasia" <kasiamuniak@op._ANTYspam_onet.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:fmj1c5$l4u$1@news.onet.pl...

    > Zupełnie nie tak.

    Wlasnie, ze tak.

    Przeniesienie własności prawa do lokalu następuje podczas
    > trwania małżeństwa, a więc, jak sądzę, we wspólnocie majątkowej.

    Wspolnosc majatkowa postala pozniej, po nabyciu prawa do lokalu, nie ma tu
    nic do rzeczy. Skoro prawo nabyla jako osoba samotna, a po zawarciu
    malzenstwa nie zawierala umowy malzenskiej rozszerzajace wspolnosc o to
    prawo, to ono pozostaje w jej majatku OSOBISTYM.

    > Owo przeniesienie praw jest jednocześnie nabyciem prawa rzeczowego,
    > zwykle należącego do obojga małżonków (z mocy prawa).

    Prawa nabytego w drodze dziedziczenia i to jeszcze _przed_ postaniem
    wspolnosci? Ciekawa teoria, ale nieprawdziwa.

    > Najważniejsze w tym wszystkim jest określenie źródła finansowania
    > transakcji.
    Jeżeli ta pani może wykazać, że wszelkie opłaty związane
    > z "wykupem" mieszkania zostały poniesione wyłącznie z jej majątku
    > odrębnego, to i mieszkanie będzie należało do tego majątku.
    > Jeśli natomiast "wykup" mieszkania będzie sfinansowany z majątku
    > dorobkowego małżonków, to mieszkanie będzie własnością wspólną.

    BZDURY pleciesz moja droga. Przeksztalcenie lokalu w odrebna wlasnosc i
    przeniesienie wlasnosci na czlonka spoldzielni w trybie ustawy o społdz.
    mieszkaniowych, to _nie_ umowa sprzedaży, ktora zdaje sie caly czas masz na
    mysli. Tutaj nastepuje, w duzym uproszczeniu, _przeksztalcenie_ jednego
    prawa (lokatorskiego badz wlanosciowego spoldzielczego prawa do lokal) w
    drugie prawo (prawo odrebnej wlasnosci do lokalu). Gdy pierwsze prawo (prawo
    spoldzielcze) wchodzi w sklad majatku osobistego malzonka, to drugie,
    przeksztalcone prawo tez wejdzie do jego majtku osobistego. Nie ma znaczenia
    kto pokrywa koszt transakcji i skad pochodza srodki, bo to nie jest zakup.

    > Odpowiedni zapis na ten temat musi się znaleźć w akcie notarialnym
    > przeniesienia własności lokalu.

    Z tym to sie zgodze.