    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspolnota mieszkaniowa a adaptacja strychu
    Date: Wed, 6 Feb 2008 11:51:30 +0100

    On Tue, 5 Feb 2008, jarek wrote:

    > aktu notarialnego nie dostaniesz na cos co nie jest "samodzielnym lokalem"

    Mówisz, że nie mogę sprzedać swojego roweru umową zawartą notarialnie?
    Toś mnie zaskoczył...
    Mogę podstawę prawną prosić?

    Jakoś nie widzę przeszkód, zeby umowę na "nienieruchomość" jednak
    zawrzeć!

    > nie dostaniesz zadnego wpisu w kw jezeli nie zrobisz adaptacji

    Zgadzam się, że wpisu do KW na niewydzielony lokal nie dostanie,
    ale po pierwsze, to on nie pisał że bez adaptacji ów strych NIE
    JEST LOKALEM! Bo "lokalem mieszkalnym" jak mniemam być nie musi?

    Dla porządku: mała wspólnota, mamy na strychu (jedna z 3 części)
    oddzielne pomieszczenie, jest we własności wspólnej (nie wydzielone!),
    nie sądzę żeby była potrzebna jakaś "adaptacja" celem uznania go
    (pomieszczenia) za lokal (za mieszkalny pewnie nie).
    Dlaczego u pytającego nie może być podobnie?

    Zakładając, że ów strych rzeczywiście nie kwalifikuje się na
    "lokal", to zejdę z wpisywania tego zakupu do KW jako nabycia
    nieruchomości, a Ty zejdź z zakazu zawierania umowy przedwstępnej
    (z warunkiem dokonania apatacji i wydzielenia lokalu) notarialnie,
    może być?
    ;)

    pzdr, Gotfryd