eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[wspólnota] interpretacja "większości głosów właścicieli lokali" › Re: [wspólnota] interpretacja "większości głosów właścicieli lokali"
    From: SQLwiel <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [wspólnota] interpretacja "większości głosów właścicieli lokali"
    Date: Fri, 10 Sep 2010 10:44:07 +0200

    oxy pisze:

    > W takiej sytuacji niby mogę podważyć (zaskarżyć?) działanie zarządu -

    (Nie wdając się w inne dywagacje):
    Zaskarżyć działania zarządu nie możesz (nie ma takiej możliwości).
    Możesz członkowi zarządu wytoczyć coś cywilnie.
    Możesz wnieść do sądu o ustanowienie zarządu komisarycznego.
    Możesz zaskarżyć podjętą uchwałę.
    (Nie wiem co jeszcze, coś mi się kołacze, że możesz wnieść do sądu o
    ustanowienie zarządu przymusowego, ale w UoWL nie widzę podstawy.)

    > ale nie mając w..w zapisów w ustawie dostatecznie jasno określający ten
    > obowiązek by stwierdzić czy zarządca jest nieskuteczny i zaniedbuje czy
    > też problem jest poza zarządcą (bo pisma wrzucił do skrzynek i wysłał
    > ankietera po kolędzie)... to se mogę gmyrać patykiem w mrowisku, i g* z
    > tego będzie (za to uchwała będzie nadal 'nieprzeszła', mimo było
    > rokująco bo 90% dotychczas 'ankietowanych' opowiadało się za).

    Zgoda.
    Ustawa jest do dupy. Podobnie, jak organ z którego wyszła.
    (dlaczego w tym naszym języku nie mówimy, że "ustawa jest z dupy"?)
    Powinno być w ustawie:
    - zwykła większość (czyli z pominięciem wstrzymujących się),
    - wymóg powiadamiania listem poleconym (wysyłania kart do głosowania);
    brak odpowiedzi uważa się za wstrzymujący,
    - ustawowy wymóg automatycznego odwołania zarządu, jeśli nie uzyskał
    absolutorium,
    - prawo zgłaszania projektów uchwał z podpisami 10% udziałów w chwili
    rozpoczęcia zebrania (w ramach wolnych wniosków). (Siurpryza dla zarządu).
    (A mówi to członek zarządu od 6 lat.)

> [...]
    > wzięli udziału w głosowaniu (nikt skutecznie od nich tego głosu nie
    > pozyskał) A CHCIELI (i chcą). Dla smaczku: mój głos jako dawcy projektu
    > uchwały - też nie został uwzględniony z tych samych przyczyn :D.
    > (Jakkolwiek ja i sąsiad możemy w swojej obecnej wiedzy żądać dodania
    > naszego głosu, to wielu innych (co ich nie ma na mikjecu i/lub nie mają
    > wiedzy na temat sposobu głosowania (i swoich praw) - będą
    > nieuwględnionymi głosami, przez co wynik jest odmienny od docelowego.
    > Chyba że takie głosowanie jest niewżne - ale na podstawie jakiego
    Było się zgłosić do Zarządu z zamiarem oddania głosu, a nie czekać aż
    góra przyjdzie do Mahometa.

    Pozostaje Ci rozesłać do właścicieli jednostronicową informację dlaczego
    chcesz tej uchwały (może dodać proj. uchw. o odwołaniu zarządu, ale
    trzeba mieć w zanadrzu następców), zebrać 10% podpisów, zwołać zebranie,
    Poprosić planujących nieobecność, aby udzielili Ci (albo swoim bliskim -
    taniej) pełnomocnictwa szczególnego do głosowania ("upoważniam XY do
    głosowania w moim imieniu nad uchwałami Wspólnoty XYZ ujętymi w porządku
    dziennym zebrania właścicieli w dniu ...").
    Sprawdź, czy macie statut i być może zapis w statucie o projekcie
    uchwały głosowanym w trybie izg, wtedy nie trzeba zebrania, na które
    ludziom nie będzie się chciało przyjść.

    Na koniec: Namawiam: Przenieś się z tym tematem na wspolnota.net.pl

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.