  • Data: 2007-08-19 19:34:10
    Temat: Re: wspólnik s.c.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "lonia80" <l...@p...net.pl> napisał w wiadomości
    news:fa7v1c$18f2$1@opal.icpnet.pl...
    > W spółce cywilnej 3 osobowej z równym ( po 33,3%) podziałem zysków i
    > strat dwóch ze wspólników "straciło zaufanie" do trzeciego wspólnika. W
    > jaki sposób można pozbyć się ze spółki tego wspólnika? lub chociaż
    > znacznie ograniczyć mu możliwość decydowania o losach spółki. Obecnie
    > zapisane jest w umowie spółki że każdy ze wspólników samodzielnie może
    > dokonywać czynności stanowiących zwykły zarząd spółki.Czy wystarczy
    > zebranie wspólników i podjęcie uchwały większością głosów o wykluczeniu
    > jednego ze wspólników czy o zakazie podejmowania samodzielnych decyzji
> [...]

    Bez zgody eliminowanego wspólnika, to możecie co najwyżej rozwiązać spółkę
    i zawrzeć ją we dwóch. pozostaje kwestia przeniesienia własności środków
    trwałych i praw starej firmy, która wcale nie jest taka prosta do
    przeprowadzenia.

    Ja bym na Waszym miejscu "urobił" nieuczciwego wspólnika "zmuszając" do
    ugody. Ale na to trzeba mieć sensowne argumenty. Utrata zaufania to mało.
    Ale pewnie ta utrata z czegoś wynika. nieuczciwa konkurencja, oszustwo. To
    mogą być argumenty.