    From: "witek67" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspólne ogrodzenie
    Date: Sat, 5 Jul 2008 08:54:23 +0200

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości

    > Jak rozumiem witek67 wyciąga wniosek do takiej tezy
    > i dokładnie takiego przypadku: "jak chce to niech stawia".
    > Na swoim gruncie, tuż przy granicy.
    > Płot będzie jego, może z nim zrobić co chce.
    >
    > Zgoda na postawienie w granicy oznaczałaby, że trzeba by było
    > dokładać się do ew. przyszłych remontów płotu.
    > Takie prawo :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Sąd Najwyższy w uchwale z 24 stycznia 2002 r., sygn. akt III CZP 75/01
    stwierdził, że obowiązek ponoszenia kosztów urządzeń znajdujących się " w
    granicy gruntów "sąsiadujących nie obejmuje kosztów utrzymania lub
    wybudowania nowego urządzenia.
    z tego co rozumiem to nie ma znaczenia czy gość wybuduje ogrodzenie w
    granicy czy odsunie sie 5 cm od granicy z licem ogrodzenia. Sąd Najwyższy
    uznał że nie ma podstaw prawnych do obciążania sąsiada kosztami budowy
    ogrodzenia, jeśli nie jest on zainteresowany jego powstaniem. Ogrodzenie ma
    zapobiegać naruszaniu prywatnej własności, dlatego koszt jego budowy obciąża
    tego, czyja własność ma być przez nie chroniona.

    chodzi mi tylko o to czy na podstawie orzeczenia Sądu Najwyzszego moge
    gościa spóscic po brzytwie z jego żądaniami.

    pozdrawiam