    From: MałGosia <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wpis do hipoteki
    Date: Thu, 18 Sep 2008 13:29:55 +0200

    goscius napisał
    Witam
    Ostatnio kupiłam miszkanie na kredyt, w zwiazku z tym zlozyłam w
    sądzie wniosek o wpis zadłużenia do hipoteki. W związku z tym ma
    pytanie czy ktoś może orientuje się ile ustawowo urząd ma czasu na
    dokonanie takiego wpisu?
    ----------
    Nie ma ustawowych terminow w sadach wieczystoksiegowych.
    ----------

    Wniosek zlożyłam 27 maja a wpisu dokonano 2
    września. Ponadto awizo na przesyłkę poleconą z tym wpisem znalazłam w
    skrzynce 17.09 tzn że sąd wysyłał ja do mnie dwa tygodnie.
    ----------
    W niektorych sadach na ekspedycje zarzadzen sedziow sekretariat ma 2
    tygodnie.
    ----------
    Ponadto ci
    idioci jako odbiorcę listu wpisali poprzedniego wlaściciela mieszkania
    w związku z czym nie moge przesyłki tej odebrać.
    ---------
    Jesli zmiana wlasciciela i wpis hipoteki byly dokonywane tym samym
    wnioskiem, to ci idioci musieli powiadomic bylego wlasciciela gdyz jest
    on strona w sprawie.
    ---------
    Wspomnę, że wszystko
    to kosztuje mnie 100 zł miesięcznie, bo o tyle wyższą ratę płacę do
    czasu dostarczenia bankowi tego wpisu. Proszę zatem o radę do kogo
    mogę zlożyć skargę na urzędnika, bo dlaczego mam placić przez kolejny
    miesiąc za to, że panience nie chciało się zajrzeć do dokumentów!?
    z góry dziękuję za odpowiedzi
    Skarge mozesz zlozyc kierownikowi sekretariatu, tudziez przewodniczacemu
    wydzialu. Sprawdzilas, czy w dokumentach sprawy podalas adres do
    korespondencji? Moze zawiadomienia o wpisie poszly na poprzedni adres
    zamieszkania? Uprzedzam z gory, ze sad nie jest od tego, zeby domyslac
    sie, ze skoro ktos kupil mieszkanie to automatycznie tam nalezy kierowac
    korespondencje.

    pozdrawiam
    Gosia