    From: "Therminator [3m]" <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wpadek - sprawca odjechal (srednio dlugie)
    Date: Fri, 21 May 2004 00:43:51 +0200

    > Ustalenie kierującego w firmie powinno być możliwe. Ale czy sąd przypisze
    > mu winę, to tego nie wiem. Ja bym polemizował z tym co piszesz. Z faktu,
    > że gdzieś jest dopuszczalna prędkość jazdy 70 km/h nie wynika, że zawsze
    > należy tam jeździć z taką prędkością. Było ślisko jak piszesz. Po za tym
    > napisałeś, że to były światła na przejściu dla pieszych. No to skąd się
    > tam wzięły te wszystkie samochody zajeżdżające drogę. Brat ich wcześniej
    > nie widział? Ja rozumiem, że one popełniały wykroczenie wymuszając na nim
    > pierwszeństwo przejazdu. Ale przecież widząc takie coś można było zdjąć
> [...]

    Witam!
    Staram sie zachowac obiektywnosc (sam zrobilem pareset tysiecy km).
    70 jest na calym odcinku. Skrzyzowanie (jest pareset merow za lukiem drogi)
    ma lekko ogranioczna widocznosc (ograniczana przez ploty i barierki
    rozdzielajace pasy ruchu).
    Tak sobie mysle, ze jak zawracajacy widzial mojego brata na prawym pasie to
    mogl zaczac wyjezdzac w czasie, jak brat zmienial pas na lewy (bo drugie
    auto wlaczalo sie do ruchu). Jezeli manewr byl dosyc blisko skrzyzowania -
    to kiepskie sa szanse na zwolnienie lub hamowanie.
    Decyzja zalezy od sadu. Szkoda mi troche brata. Gdyby jechal dostawczym
    autem (sprinter) nie mialby problemu czy walnac czy nie . Z poziomu cieniasa
    to wyglada inaczej. Ratowal sie w jedyny mozliwy sposob.

    Serdeczne pozdrowka
    michal