  • Data: 2007-09-26 10:53:47
    Temat: Re: własna waluta w Polsce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Sep 2007, Tristan wrote:

    > (autor Jasko Bartnik
    >
    > No ale dlaczego ujdzie? Czemu mam dostawać talony skoro jest obowiązujący
    > środek płatniczy? Dlaczego szef ma wybierać sklepy, w których kupuję?

    Problem jest taki, iż to wynika z umowy o pracę.
    KP pozwala, aby były "świadczenia dodatkowe" niepieniężne.

    > Szwagier tak dostawał jakieś premie na kopalni. I potem teść jak gupi
    > jeździł po wskazanych sklepach.

    Irytację rozumiem. Dlaczego irytujesz się "ogólnie"?
    Przecież my nie kopalnia, która *umówiła się* ze związkami zawodowymi :>
    że będzie tak płaciła.
    Nie wiem dlaczego ZZ mają prawo występować w imieniu pracowników (jak
    widać niekoniecznie to się sprawdza) ale tak jest. Z kolei z tym
    wnioskiem trzeba do Sejmu, też nie do nas :]

    > Jak do przodu? O premię, która powinna być w pieniądzach?

    Właśnie nie ma "powinna być".
    Powinna być, *jeśli w umowie o pracę tak zapisano*.
    Bo jak zapisano w zbiorczych przepisach zakładu to ZZ mogą 'w imieniu
    pracowników' zaakceptować i już.

    > W końcu szef mógłby ci płacić w rublach.

    To jest ciekawy problem :)
    Bo rubel to pieniądz, a PIENIĘZNE należności w obrocie gospodarczym
    (pracodawca płaci "w obrocie", IMHO) należy regulować w złotówkach.
    NIEPIENIĘŻNE to inna sprawa.

    pzdr, Gotfryd