  • Data: 2007-09-26 09:32:12
    Temat: Re: własna waluta w Polsce
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z środa, 26 września 2007 10:36
    (autor Jasko Bartnik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.ty856heqrgp2nr@sempron>):

    > Operuja... ale nie wszedzie mozna nimi zaplacic. Tylko w Wybranych
    > Punktach Uslugowych Szefa. Albo sie dostosujesz albo masz mniej klientow.

    A szef ci płaci kartami? Jeśli tak, to owszem. Ja kartę płatniczą sam
    wybieram. Wybieram bank i wystawcę kart. Sam wybieram sklepy je honorujące.
    Na przykład w Makro nie kupuję, bo honorują tylko swoje własne karty
    płatnicze, a mojego banku nie. Ale Makro przynajmniej przyjmuje gotówkę. I
    moją kartę mogę wymienić 1:1 na gotówkę w bankomacie. W przypadku
    dostawania pensji bonami to Szef wybiera. Do tego zasięg bonów jest znikomy
    i nie ma opcji wymiany 1:1.

    > Nie no, wyplata w samych talonach to - rzeczywiscie - przegiecie. Jesli te
    > talony to jakas premia za prace, to ujdzie

    No ale dlaczego ujdzie? Czemu mam dostawać talony skoro jest obowiązujący
    środek płatniczy? Dlaczego szef ma wybierać sklepy, w których kupuję?

    Szwagier tak dostawał jakieś premie na kopalni. I potem teść jak gupi
    jeździł po wskazanych sklepach.

    > - mozna np. wystawic na allegro
    > za 10% wartosci mniej. I tak sie bedzie do przodu.

    Jak do przodu? O premię, która powinna być w pieniądzach?
    No i sprzedasz na Alledrogo bony do mojego sklepu osiedlowego?
    Po co? Po to ludzie dążą do wymienialnej na maksa waluty, ba! do waluty
    identycznej w całej EU, żeby było łatwiej a nie trudniej...

    W końcu szef mógłby ci płacić w rublach. Zawsze se możesz skoczyć do
    kantoru, prawda? Mała prowizja dla kantoru, ale co tam....

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl