  • Data: 2003-06-11 07:42:44
    Temat: Re: właściciel budynku - co na niego?
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Można pomyśleć że się czepiam.... ale właściciel budynku tak przegina pałę
    > innymi rzeczami wobec mieszkańców, że chętnie też coś bym mu powiedział w
    > związku z ww sytuacją.
    > Czy jest coś w rodzaju ustawy określającej statut budynku lub coś innego
    na co
    > można się powołać?
    > Pozdrawiam
    > Artur
    >
    > Ps: w przyszłym roku właściciel wyrzuca do mieszkań zastępczych 3 rodziny
    > podejrzewam że moje bussines sąsiedztwo się powiększy o te lokale. Już
> [...]

    Czytałem pierwsze odpowiedzi na twój post i raczej przychylam do twojej
    oceny sytuacji (chyba nikt nie chce mieszkać w biurowcu) ale niestety ci
    niewiele pomogę. Podpowiem iż w twojej sytuacji pewnie powstała wspólnota i
    to ona decyduje o wielu sprawach większością głosów a w ważniejszych
    jednomyślnie (głównie chodzi o zarządzanie częścią wspólną ale powstają
    pewne dodatkowe możliwości) i jeśli jest niewielka bodaj 7 wyodrębnionych
    lokali własnościowych to kieruje się przepisami KC.
    Pytanie tylko co rozumiesz "właściciel budynku przegina...." i "mam
    mieszkanie własnościowe" (chyba nie spółdzielcze własnościowe prawo do
    lokalu? ) bo twoja sytuacja prawna boże być różna, przecież ty też jesteś
    właścicielem i masz udział w części wspólnej jeśli jest to pełna własność
    wobec czego powinieneś mieć swój głos.
    Poczekaj może ktoś mądrzejszy coś bardziej konstruktywnego podpowie.
    Pozdrowienia dla wszystkich Andrzej