    From: "Maura" <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: włamanie na Onet
    Date: Fri, 6 Dec 2002 17:41:29 +0100

    "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> wrote in message
    news:Xns92DABC9627C3pawelnjgwppl@193.42.231.152...
    > Znam sytuacje w ktorej pare osob na czacie onetu bawilo sie w podmienianie
    nickow
    > osob tam przebywajacych.Oczywiscie nie jest wina onetu ze te osoby mialy
    na onecie
    > pytania do hasla w stylu "imie mojej mamy" albo "ulubiona marka
    samochodu",ale
    > pare osob ktorym ukradziono hasla wyslalo maile do c...@o...pl i admini
    podeszli
    > do sprawy powaznie zwlaszcza ze taki chaker (najnizszego lotu jaki mozna
    sobie
> [...]
    (cut)

    Tylko że oni nie kradli haseł, niestety... To była tylko i wyłacznie wina
    serwera i błędu systemu. Braki w ochronie doprowadziły do tego, że
    odpowiednio napisana aplikacja łączyła się z serwerem onetu. Następnie nasz
    zdolny haker wybierał sobie istniejącego nicka i występował jako ta osoba.
    Nicki mógł zmieniać w każdej chwili. Oczywiście prawdą jest że miał także
    dostęp do poczty osoby o danym nicku. Z tego co wiem, nasz zdolny haker po
    kilkunastu dniach zabawy sam zgłosił do adminów jaką aplikację stworzył, w
    jaki sposób ją wykorzystuje i ponadto wskazał które miejsca w systemie
    należy wzmocnić. Podobno w ciągu miesiąca Onet dziury załatał.

    Jeśli obecnie na 100% wiadomo że nie przekazało się nikomu hasła oznaczałoby
    to, że nasz zdolny haker lub inny jemu podobny stworzył kolejną aplikację...
    A na to rady innej nie ma jak tylko dotarcie do kompa i użytkownika.

    Co innego jeśli faktycznie hasło zostało odgadnięte, zgubione, etc. Wtedy
    wystarczy tylko zmienić je na nowe i trudniejsze :)