  • Data: 2022-02-08 23:33:49
    Temat: Re: winda
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.02.2022 o 03:06, J.F pisze:
    > rozpedzenie powiedzmy 1500kg do 1m/s to 750J.
    > Podniesienie 150kg na 30m to 45kJ.
    > O ile te 150kg to dobra wartosc przy przeciwadze.

    Pomijasz tu sprawność, a to akurat istotne. Żeby winda ruszyła musisz:
    1) Odhamować
    2) Pokonać siły tarcia, które są większe w spoczynku
    A jeszcze nie przejechałeś ani metra.

    > liczac srednio polowe z tego, 100 osob w budynku, i 4 przejazdy
    > dziennie, wychodzi mi jakies 3kWh dziennie.
    > Pradu za 2 zl po starych cenach, ciekawe jakie nowe ...

    Tylko Ty liczysz to przy 100% sprawności. Wiesz jaka jest sprawność
    przekładni zębatej? Silnik kreci się z półtorej tysiąca obrotów na
    minutę, a bęben linowy pewnie kilkadziesiąt.

    --
    Robert Tomasik