  • Data: 2005-04-21 23:01:58
    Temat: Re: wezwanie na jutro - co robic?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    tarpan napisał(a):
    > No wlasnie chodzi o to ze jest to PIERWSZA informacja, pierwszy termin.
    > Powod kiedys mi grozil sadem, ja zreszta jemu tez...
    > Patrzac na charakter pisma typowy dla ... analfabety lub dziecka z 2-klasy
    > to nie zdziwilabym sie gdyby panienka z sekretariatu "machnela" sie w
    > miesiacu ... (napisalo sie jej 04 zamiast 05).
    > Prosze o sugestie co napisac w odwolaniu czy tez usprawiedliwieniu
    > nieobecnosci...

    jeśli pójdziesz i okaże się, że jest taka rozprawa to powiedz że nie
    dostałaś odpisu pozwu, nie dostałaś wezwania na 7 dni przed terminem
    (art.149§2 kpc) i wnosisz o odroczenie rozprawy
    ale jeśli nie pójdziesz, to jutro sąd nic nie zrobi, bo musi mieć
    potwierdzenie doręczenia
    z tym że ma prawo (choć nie powinien) wydać wyrok zaoczny w ciągu dwóch
    tygodni od terminu rozprawy jeśli do tego czasu otrzyma potwierdzenie
    doręczenia
    więc zadbaj żeby Twoje ewentualne pismo dotarło wcześniej do sądu

    Prawdopodobnie masz rację z pomyłką w terminie. Żaden sąd nie wysłałby
    pocztą wezwania na tydzień przed terminem, bo nawet jeśli zostałoby ono
    doręczone, to nie ma możliwości by wróciło potwierdzenie.

    KG