  • Data: 2003-09-26 20:10:45
    Temat: Re: wezwanie do zaplaty-abonament RTV
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    No to może nazwać wreszcie rzecz po imieniu i zastanowić się, jak to
    sensownie ściągać. Bo chwilowo, to przypomina mi to trochę taką składkę na
    biednego. Jeden da, drugi nie da, a trzeci obsobaczy. Sensownym wydaje mi
    się również teza, że to powinno być jakieś konto bankowe, bo faktycznie nie
    każdemu chce się latać na pocztę. Czasem ludzie zapominają.

    A co myślicie o takim rozwiązaniu. Otóż moim zdaniem z tą opłatą jest
    podobnie, jak z płaceniem za wodę i za ciepło w domach wielorodzinnych. Jest
    pewna kwota, którą TVP chcialoby dostać od ogółu tytułem świadczonych uslug
    i problem jest z właściwym podzieleniem tego pomiędzy korzystających z
    usług. Ktoś celnie zauważył, że jest to podatek. No to może tę kwotę
    oczekiwanego dofinansowania podzielić przez ilość osób płacących podatek i o
    odpowiednią kwotę zmniejszyć kwoę wolną od podatku. A następnie przelać te
    pieniądze TVP jako dotację ze Skarbu Państwa. I w ten sposób załatwiamy od
    razu kilka spraw.

    1. Zmniejszają się koszty ściągania, a zwiększa ściągalność. Nie ma
    książeczek, poczta nie musi tego ściągać i rozliczać. Nie ma problemu, czy
    ktoś chce zapłacić, czy nie.

    2. Każdy płaci po równo, ponieważ tak naprawdę, to teraz chyba nie ma osoby,
    która by nie kożystała mniej lub wiecej z radia albo telewizora. I tak nie
    dojdziemy, czy Kowalski więcej ogląda telewizję niż Malinowski, więc
    najlepiej to podzielić równo.

    3. Nie będzie to oddziaływać kryminogennie na społeczeństwo, ucząc
    kombinować. Bo teraz, to Ci, którzy płącą są postrzegani jako idioci.