    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: weksel "in blanco"
    Date: Thu, 11 Sep 2008 10:08:02 +0200

    On Wed, 10 Sep 2008, Robert Tomasik wrote:

    > Na pewno na miejscu Twojej żony taki blankiet in blanco opatrzył bym klauzulą
    > "nie na zlecenie".

    Przejrzałem wątek i nie znalazłem wzmianki do czegoś, co pewnie miał
    na myśli niejaki "lusiek" w blogu Arka:
    http://www.arnoldbuzdygan.com/wydarzenia/?p=22
    ...najwyraźniej mylący weksel in blanco z wekslem kaucyjnym.

    Zastrzegając przezornie że sam zapis "kaucyjny" (lub "gwarancyjny"
    lub tp) nie jest również nic wart bez całego stosu innych ograniczeń
    o których pisał Liwiusz, warto wspomnieć że nie zawadzi podanie
    (na wekslu) wszystkich ograniczeń które MOŻNA zapodać.
    Skoro można na wekslu zapisać informację że stanowi on poręczenie, to
    IMO (jeśli faktycznie jest on poręczeniem) zdecydowanie należy to zrobić.

    Zmniejsza to pole ew. oszusta do wysuwania twierdzeń że "nie wiedział"
    (na przykład tego, że weksel zabezpiecze KONKRETNĄ transakcję, która
    ma KONKRETNĄ wartość).
    W przykładach:
    http://weksel.pl/przyklady-weksli.html
    ...ten zapisek IMO jest nie tylko w celach ozdobnych :)

    pzdr, Gotfryd