  • Data: 2009-06-04 12:53:24
    Temat: Re: wczasy pod gruszą dla emerytów/rencistów
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 04 Jun 2009 12:44:17 +0200, Piotr napisał(a):

    > Czy na podanym przez Ciebie przykładzie można uzyskać to świadczenie
    > wstecz, z roku zmiany przepisów o 20 pracownikach.

    Takie roszczenia przedawniają się po trzech latach. Ponadto, w przypadku
    świadczenia urlopowego przysługuje ono tylko raz w danym roku kalendarzowym
    - bez znaczenia jest czy to urlop 'zaległy" czy 'aktualny'

    > Forma poinformowania jest określona jakimś szczególnym przepisem, czy
    > wystarczy ustne poinformowanie przez pracodawcę w obecności wszystkich
    > pracowników?

    Tak jak napisano w tym przykładzie: w sposób przyjęty w danym zakładzie.
    może to być np. tablica ogłoszeń, może to być rozesłanie mejli, może to być
    .. róźne inne formy.
    Czy słownie będzie skuteczne?
    W sumie tak - w końcu to oświadczenie woli - ale jednak pozostanie w
    przypadku sporu kwestia dowodowa. Jak ów pracodawca udowodni że wam to
    powiedział?
    Ja osobiście wydrukowałbym kilka kartek z oświadczeniem, swoim podpisem że
    'nie ma gruszy' - i dał to każdemu pracownikowi z żądaniem podpisania ma
    mojej kopii że odebrali to oświadczenie. Każdy może wówczas spać spokojnie
    - no nie każdy, tylko pracodawca ;)