  • Data: 2009-07-30 21:53:03
    Temat: Re: warunki gwarancji w renault - czy to prawidłowe?
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To znowu ty?
    Ano ja :) Dlaczego znowu ? A co tęskniłeś?
    > Nie, nie powinno. Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy i
    > jej warunki to jego oferta.
    Czy jednak nie ma jakiegoś obligatoryjnego przsepisu który narzuca na
    sprzedawce jakieś konkretne warunki ?
    > Zresztą zapis jest jasny.
    Jasny jest - tylko nie wiem czy jest zgodny z obowiązującym prawem.
    Bo jeżeli kupuję np zestaw komputerowy na który mam 24 m-ce gwarancji i po
    22 miesiącach padnie mi dysk to mi go wymienią. Jednak liczyć będa że jest
    nowy i gwarancję mam na dysk nadal 24 m-ce.
    Natomiast w przypadku mojego scenica to dupa zbita. Wymienią mi pompę
    hamulcową. Włożą nową. I gwarancja się skończy za 2 m-ce bo wtedy się kończy
    gwarancja na samochód.
    Jest tu spora niekonsekwencja. Albo rorzutność firmy gwarantującej dysk od
    zestawu komp, albo pazerność firmy produkującej pompę do samochodu.
    Generalnie to chdzi mi o wyjasnienie kwestii czy postępowanie renault jest
    zgodne z prawem.

    > Nic też nie przeszkadza w korzystaniu z obligatoryjnie obowiązujących
    > zasad odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową (albo
    > rękojmi) zamiast z opcjonalnej gwarancji.
    A co mi to daje ?

    --
    PawełJ