  • Data: 2009-07-30 22:11:15
    Temat: Re: warunki gwarancji w renault - czy to prawidłowe?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:h4t5ab$cq4$1@nemesis.news.neostrada.pl pawelj

    > Ano ja :) Dlaczego znowu ? A co tęskniłeś?
    Powaliło cię?
    Tęskinić za gościem co sie na niczym nie zna ale się chętnie wypowiada?

    > Czy jednak nie ma jakiegoś obligatoryjnego przsepisu który narzuca na
    > sprzedawce jakieś konkretne warunki ?
    Nie ma. Czy ja pisze jakimś trudnym językiem? Gwarancja jest zobowiązaniem
    dobrowolnym.

    > Jasny jest - tylko nie wiem czy jest zgodny z obowiązującym prawem.
    Juz wiesz.

    > Bo jeżeli kupuję np zestaw komputerowy na który mam 24 m-ce gwarancji i
    > po 22 miesiącach padnie mi dysk to mi go wymienią. Jednak liczyć będa
    > że jest nowy i gwarancję mam na dysk nadal 24 m-ce.
    Bo takie są warunki zaoferowane przez gwaranta.

    > Natomiast w przypadku mojego scenica to dupa zbita. Wymienią mi pompę
    > hamulcową. Włożą nową. I gwarancja się skończy za 2 m-ce bo wtedy się
    > kończy gwarancja na samochód.
    Ale tylko gwarancja.
    Nadal masz prawa płynące z niezgodności towaru (tu: pompy) z umową.

    > Jest tu spora niekonsekwencja. Albo rorzutność firmy gwarantującej dysk
    > od zestawu komp, albo pazerność firmy produkującej pompę do samochodu.
    Tu nie ma nic do rzeczy rozrzutność.
    To konkurencja.

    > Generalnie to chdzi mi o wyjasnienie kwestii czy postępowanie renault
    > jest zgodne z prawem.
    Tak.
    Pakują ci nową pompę na miesiąc przed upływem gwarancji na auto.
    Udzielają ci na nią gwarancji do końca okresu gwarancyjnego obejmującego
    samochód.
    Ich wola.
    Ale pompę masz prawo reklamować przez okres ustawowy z tytułu niezgodności z
    umową, od którego nie mogą uciec, bo jest on prawnie obligatoryjny.
    Co więcej - jeśli awaria pompy spowoduje uszkodzenie innych elementów auta,
    możesz dochodzić swoich praw (powodzenia w udowodnieniu zasadności
    roszczenia).

    > A co mi to daje ?
    Przeczytaj ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    --
    Jotte