    From: Sebcio <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: warto walczyc z notariuszem?
    Date: Thu, 06 Dec 2007 15:00:20 +0100

    PG pisze:

    > No może trochę. Chodzi o to, że miał dostarczyć na czas odpis z księgi
    > wieczystej, która nie była założona, a za której brak płaci się ekstra
    > kasę do banku jeśli bierzesz kredyt. Dawniej jakoś było tak że czasu na
    > dostarczenie było X a teraz jest X/2 i goście zawalili i nie
    > dostgarczyli, przez to ja musiałem do banku zapłącić dodatkową kasę za
    > cały miesiąc NIEPOSIADANIA WPISU DO KSIEGI. Mniej więcej tak to wygląda.

    Zaraz, zaraz. W akcie masz zapisane że to notariusz ma do banku
    dostarczyć odpis księgi wieczystej ? A może Ci się coś pomieszało ?
    Notariusz dostarcza jedynie dokumenty do sądu, który ma założyć księgę
    wieczystą. Na tym kończy się rola notariusza, nie ma on tym bardziej
    wpływu na termin założenia księgi. Dopiero po jej założeniu, można
    starać się o odpis. Zwykle jednak to kredytobiorca udaje się po odpis do
    sądu i takowy dostarcza bankowi.

    Jeśli wiec notariusz dostarczył dokumenty do sądu a Ty nie masz jego
    zobowiązania do dostarczenia odpisu księgi wieczystej do banku, to ów
    notariusz "popatrzy na to z politowaniem, napisze swoim belkotliwym
    jezykiem pismo z ktorego bedzie wynikalo zebys sie odp***".
    Najprawdopodobniej się po prostu nie zrozumieliście albo notariusz nie
    dostarczył dokumentów sądowi - piszesz że "miał dostarczyć na czas odpis
    z księgi wieczystej". Odpis bankowi dostarczasz Ty, jako kredytobiorca.
    Poza tym jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem niepłacenia
    ubezpieczenia od braku wpisu w księdze, bo nie spotkałem się z
    przypadkiem załatwienia wpisu "od ręki".

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio