  • Data: 2008-07-07 07:21:48
    Temat: Re: waloryzacja odszkodowania
    Od: "Bartkowiak" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Nie.
    >
    > I SA 2378/00 wyrok NSA 2002.05.07
    > Waloryzacja i skutki zwłoki lub opóźnienie w zapłacie odszkodowania to
    > dwa odrębne zagadnienia. Waloryzacja oznacza urealnienie już ustalonego
    > a nie wypłaconego odszkodowania przy zastosowaniu odpowiednich
    > wskaźników (art. 227 ustawy o gospodarce nieruchomościami). Dotyczy ona
    > okresu między datą, kiedy decyzja o ustaleniu odszkodowania stała się
    > ostateczna, a datą wypłaty odszkodowania. Zabezpiecza ona zatem interes
    > wierzyciela przez danie mu gwarancji, że mimo opóźnienia w zapłacie
> [...]

    Bardzo serdecznie dziękuję za obszerne i szczegółowe wyjaśnienia. Czy dobrze
    więc rozumiem, że mogę spokojnie podpisać zgodę na wykup nieruchomości przez
    gminę i czekać? Jeśli uchwała gminna o wykupie zapadnie zaraz po mojej
    zgodzie (jak obiecują) wtedy za czas od uchwały do wypłaty należy mi się
    rewaloryzacja - podstawą jest ustawa o gosp. nieruchomościami. Zaś jeśli
    gmina będzie zwlekała z uchwałą a potem dojdzie jeszcze czas od uchwały do
    wypłaty, wtedy za czas do uchwały należą mi się odsetki (podstawą jest KC) a
    za czas od uchwały do wypłaty rewaloryzacja jak wyżej?