  • Data: 2003-03-17 19:36:35
    Temat: Re: uzyskanie NIP
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tryb nadawania numeru NIP reguluje USTAWA z dnia 13 października 1995 r. o
    zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. Nie znalazłem w
    niej podstawy do takiego ograniczenia o jakim piszesz. Zgodnie z art. 6.6 i
    nast. wniosek o nadanie NIP ma być złożony nie później, niż z chwilą
    wystąpienia zdarzeń o których piszesz, ale ich zaistnienie nie jest
    wymagane. W mojej ocenie pani z okienka nie miała racji. A gdybyś osiągała
    podlegający opodatkowaniu dochód z innych źródeł, na przykład wynajmu
    lokalu, to co? Nie podstaw do tego, by o NIP wystąpił każdy osiągnąwszy
    pełnoletniość, a nawet nieletni, z tym że tego ostatniego nie jestem już
    pewien bo nie sprawdzałem pod tym kątem (no i pewnie wniosek musieliby
    podpisać rodzice /opiekunowie).
    Złóż wniosek o NIP na dzienniku podawczym nie wdając się w dyskusje z
    panienką i jeśli utrzymuje, że jest to błędne, to niech Ci na piśmie odmówią
    nadania numeru. Raczej tak nie zrobią, bo musieliby podać podstawę prawną.