    From: "siliana" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urlop-prawo czy obowiazek?
    Date: Mon, 27 Oct 2008 23:55:03 +0100

    news:ge5dd9$tdi$1@news.dialog.net.pl...
    > Urlop wypoczynkowy jest to uprawnienie pracownicze, z którego nie może on
    > zrezygnować.

    chyba niejasno sie wyrazilam. nie chce zrezygnowac z urlopu, ale nie na reke
    jest mi jednorazowo wykorzystac pelne 14 dni kalendarzowych. wole krotsze
    terminy, np. 7 dniowe, czy krotsze. wiele urzedow, lekarzy, przyjmuje w
    moich godzinach pracy i czesto w tym celu wykorzystuje urlop. nie stac mnie
    na 14-dniowy wyjazd wakacyjny, jesli juz wyjezdzam, to na max. 7 dni.

    > U nowego pracodawcy prawo do urlopu nabywasz od nowa (z uwzglednieniem
    > zastrzeżeń KP dotyczących wymiaru urlopu; informacje o szczegółach zawiera
    > świadectwo pracy)

    czyli po miesiacu pracy przysluguje mi 1/12 przyslugujacego urlopu? biorac
    po uwage 26-dniowy urlop, to jakos niepodzielnie wychodzi...