  • Data: 2008-10-28 00:12:06
    Temat: Re: urlop-prawo czy obowiazek?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:490652b2$0$12172$f69f905@mamut2.aster.pl siliana
    <t...@o...pl> pisze:

    > u mnie w pracy zmusza sie nas do wykorzystania urlopu 14 dni ciagiem.
    Nie zmusza się. To zwykłe wykonanie zapisów prawa.

    > kp nie znalazlam jednoznacznie takiego obowiazku. ale tam jest to slabo
    > opisane:(
    Jest bardzo dobrze, prosto, jasno i jednoznacznie opisane. Wystarczy uważnie
    czytać.
    Art. 162.

    > a pewnie, ze chcialabym miec wiecej. tylko dlaczego lekarze i urzedy
    > pracuja tak, jak wielu ludzi 8-16?
    Z tego co wiem z doświadczenia własnego i bliskich lekarze pracują także w
    godzinach popłudniowych a urzędy mają przynajmniej jeden dzień w tygodniu
    czynny do 17 czy 18.

    > szlag mnie trafia, jak siedze w
    > domu przez 14 dni, a potem nie mam urlopu, jak potrzebuje go
    > wykorzystac na nauke, czy rehabilitacje np:(
    Chyba muszę powtórzyć - mówimy o urlopie WYPOCZYNKOWYM, jego dotyczą
    przytoczone zasady i cel.
    To, że chcesz go wykorzystywać w innym celu to twoja rzecz.
    Na wymienione przez ciebie działania istnieją inne formy zwolnienia od
    świadczenia pracy.

    --
    Jotte