  • Data: 2009-01-02 15:34:09
    Temat: Re: urlop na żądanie - zaległy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Jan 2009, Goomich wrote:

    > Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> naskrobał/a
    [...]
    > Art. 163.
    > zapewnienia normalnego toku pracy. Planem urlopów nie obejmuje się części
    > urlopu udzielanego pracownikowi zgodnie z art. 167 2.
    >
    > Powinien wziaść pod uwagę wnioski pracowników i powinien nie uwzględniać
    > tych 4 dni w planie.

    Dobra, jeszcze raz: pracodawca "nie powinien" i przepis JEST JASNY.

    Ale pracodawca ma to gdzieś i planuje "całość". Wbrew przepisowi.
    O taki przypadek było przeciez pytanie w wątku.

    Co "powinien" zrobić pracownik w takim układzie:
    - zignorować fakt ujęcia w planie urlopów owych 4 dni, i nie dostosować
    się przychodząc do pracy w któreś dni zaplanowane jako "urlop",
    a jeśli tak - to *w które*? (bo teza że w 4 ostatnie jest taka sobie :D)
    - nie zignorować planu, czyli wykorzystać cały urlop, bo nie da rady
    przeskoczyć powyższej uwagi, i dopiero iść do sądu/PIPu/czegokolwiek,
    w wyniku czego *może* się zdarzyć ze dostanie "słuszny wyrok" i zero
    efektów (bo urlop już wykorzystał i finito, wyrokiem sobie może)?

    Co teraz?
    :)

    pzdr, Gotfryd