  • Data: 2008-12-29 20:49:14
    Temat: Re: urlop na żądanie - zaległy
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jureq napisał/a:

    > Tak ogólnie to urlop na żądanie nie jest jakimś specjalnym dodatkowym
    > urlopem. To jest część "zwykłego" normalnego urlopu wypoczynkowego, ale
    > jest udzielany w innym trybie. Można zażądać go w dowolnym momencie.
    > Dlatego właśnie np do planu urlopów wpisuje się o 4 dni mniej niż wymiar
    > urlopu pracownika. Po zakończeniu roku jeśli pracownik nie wykorzystał
    > tych 4 dni, to należy go udzielić do końca marca razem z resztą urlopu
    > wypoczynkowego. Na następny rok "nie przechodzi" prawo żądania tego
    > urlopu w wybranym przez pracownika momencie. Z tego tekstu, który cytowałeś
> [...]

    To może mi coś przy okazji wytłumaczysz.
    Koleżanka dostała urlop w pracy, który jej ustaliła kierowniczka -
    zmieniła koleżance grafik. Koleżanka musiała (chociaż nie chciała)
    wykorzystać cały urlop a któregoś dnia nie mogła przyjść do pracy i
    zadzwoniła, że prosi o urlop na żądanie. Po przyjściu do pracy wypełniła
    druczek o ten urlop (sama kierowniczka jej ten druczek dała). Na drugi
    dzień się dowiedziała, że ma wpisaną nieobecność, ponieważ urlop na
    żadanie jej się nie należy, bo urlop ma wykorzystany na ten rok.
    Co koleżanka ma robić w takim przypadku? Możesz podać jakiegoś linka KP
    odnoszącego się do takiej sytuacji?

    --
    animka