    From: nutelka <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urlop macierzyński a nagroda roczna
    Date: Fri, 09 May 2008 20:49:00 +0200

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Nie popelnia. To pracodawca ustala na jakich zasadach przyznaje premie

    W takim razie jak mam rozumieć taka interpretację KP:

    "Jednocześnie należy podkreślić, że przyznawanie nagród na zasadzie uznania
    nie oznacza całkowitej dowolności w tym zakresie. Pracodawca ma bowiem
    obowiązek stosowania obiektywnych i sprawiedliwych kryteriów oceny
    pracowników oraz wyników ich pracy (art. 94 pkt 9 KP). Nagradzanie
    pracowników, którzy na to nie zasłużyli, a pomijanie tych, którzy zasłużyli
    może być uznawane za naruszenie ww. obowiązku pracodawcy. Przyznawanie
    nagród nie może przede wszystkim prowadzić do dyskryminowania
    poszczególnych pracowników lub ich grup. Pracownicy mają prawo do
    jednakowego wynagrodzenia za jednakową pracę lub za pracę o jednakowej
    wartości (art. 18 3c KP). Wynagrodzenie to obejmuje także nagrodę, zarówno
    pieniężną, jak i niepieniężną."

    Czy to nie jest dyskryminacja grupy kobiet korzystających z urlopu
    macierzyńskiego?
    Anna