  • Data: 2004-12-08 10:16:50
    Temat: Re: uprawnienia pedagogiczne wygasną?
    Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Nieprawda. W Karcie nauczyciela nie znajdziesz takiego przepisu.
    > Normalnie zaczynasz - od stopnia nauczyciela stażysty.

    ku pokrzepieniu serc innych bezrobotnych absolwentów magisterskich
    studiów pedagogicznych opowiem, co mi powiedziano w kuratorium:

    1) przepisy nie mówią o utracie uprawnień do wykonywania zawodu, ale
    o utracie wypracowanego poziomu w karierze zawodowej.

    2) można podjąć pierwszą pracę nawet i 15 lat po studiach

    przepis ten uderza więc nie w absolwentów, ale w osoby, które na kilka
    lat odeszły z zawodu, najczęściej dot. to kobiet, które rodzą dzieci i
    je wychowują, a potem mają trudność z ponownym podjęciem pracy w szkole
    i one jako stażystki po prostu dostają minimalne zarobki, nawet jeśli
    wcześniej dopracowały się tytułu nauczyciela dyplomowanego, czy jeszcze
    wyższego stopnia. Tracą dotychczasowe szczeble kariery, spadają z drabiny
    społecznej na dół, ale pracować mogą.

    oczywiście, szanse na zatrudnienie z upływem czasu spadają, bo pracodawca
    patrzy na dyplom, myśli sobie: skoro ktoś dotąd nie podjął pracy, to może
    nie chciał pracować? Po co mi pracownik ze słabą motywacją? Itd. Itp.

    dziękuję wszystkim za uwagę i wypowiedzi
    pozdr
    Sebastian