  • Data: 2022-01-31 17:47:13
    Temat: Re: unijne kary
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 31 Jan 2022 16:51:24 +0100, Wiesiaczek wrote:

    > Przed sprzedażą naszych fabryk wyprzedzaliśmy i to znacznie Białoruś.

    To znaczy kiedy dokladnie ?

    > To jest nasz najbliższy sąsiad, który ma zdecydowanie gorsze warunki
    > geopolityczne, brak dostępu do morza i brak istotnych bogactw naturalnych.

    Dostepu do morza nie maja Czechy, Slowacja, Wegry, Austria, Szwajcaria
    ... widac obecnie to jest istotna cecha.

    Szwajcaria ciekawa - bo robila okretowe silniki, a to wielkie bydlaki.

    > Obecnie mogę śmiało powiedzieć, że jesteśmy daleko w tyle za Białorusią.
    > Byłem tam wielokrotnie i za każdym razem widzę zmiany na lepsze.
    > Mają świetną służbę zdrowia,

    Powiedzmy ze jestem sklonny uwierzyc, ze lepsza od naszej ...
    panstwowej.

    > dobre szkoły, pracę dla wszystkich,
    > świadczenia socjalne, rozwinięty przemysł (Biełąz jest światową potęgą),

    Ale jaka jest wartosc eksportu Bielazu?

    > nie wycinają drzew w lasach, choć ich mają więcej niż my, mają silną
    > armię, świetne drogi...
    > Można by tak długo.

    To sie przeprowadz :-P

    > Wniosek jest taki, że gdybyśmy nie sprzedali wszystkiego, co mamy w
    > kraju, powinniśmy dzisiaj znacznie ich wyprzedzać.
    > O żadnym bankructwie mowy by nie było, w przeciwieństwie do sytuacji
    > obecnej, gdy nasze długi już dawno przekroczyły możliwości ich spłacenia.

    Nasze obecne dlugi splacamy. Tzn rolujemy, ale nam pozyczaja.
    Poprzednie przekroczyly mozliwosci splacania gdzies w 1978.

    A ktorez to wspaniale fabryki sprzedalismy, i co one produkowaly przed
    sprzedazą ?

    > A co mamy? G...! Jesteśmy daleko w tyle za Białorusią utrzymywani
    > sztucznie kroplówką z UE, na którą zresztą pracujemy z całych sił.

    To sie troche rozejrzyj po okolicy, spytaj znajomych gdzie pracuja i
    co robia.
    Nie mowie, ze jest swietnie, ale z czegos kraj zyje.

    Dawniej np z eksportu zywnosci na Bialorus.

    J.