  • Data: 2022-02-01 15:17:31
    Temat: Re: unijne kary
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.02.2022 o 11:06, Olin pisze:

    > Danym liczbowym zupełnie nie można wierzyć.
    >
    > PKB nominalne per capita:
    > Polska 15 426
    > Białoruś 6 283
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%
    9Bwiata_wed%C5%82ug_PKB_nominalnego_per_capita
    > Dane Międzynarodowego Funduszu Walutowego dla 2018 w USD
    >

    > Oczekiwana długość życia:
    > Polska 78,58 lat
    > Białoruś 72,48 lat
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%
    9Bwiata_wed%C5%82ug_oczekiwanej_d%C5%82ugo%C5%9Bci_%
    C5%BCycia

    Naoglądasz się telewizji i potem masz sieczkę w głowie, a wystarczy się
    zastanowić samemu.

    PKB nie jest żadnym wyznacznikiem ani poziomu życia ani stanu gospodarki.

    Jest ono liczone, jak już wielokrotnie zaznaczałem, terytorialnie,
    słownie: TERYTORIALNIE.

    Zatem produkcja owszem jest w naszym kraju wyższa, ale wypracowana przez
    podmioty zagraniczne. Dokładniej: Przez naszych roboli harujących za
    miskę ryżu w fabrykach a raczej montowniach zachodnich na terenie Polski.

    Tym samym zysk z produkcji (a więc z tego PKB) wędruje za granicę do
    właścicieli firmy, ale PKB liczone jest na każdego obywatela RP.

    Takiej sytuacji na Białorusi nie ma, bo zagraniczne firmy stanowią tam
    margines. Tym samym wypracowany przez Białorusinów zysk pozostaje na
    Białorusi, co pozwala na budowanie dobrych dróg, elektrowni atomowej,
    budownictwo mieszkaniowe... i mażna by tak długo mówić.

    Byłem trzy lata temu na dworcu w Baranowiczach i jak tam wszedłem to
    szczęka mi opadła. Wystrój jak w dobrych hotelach w Sharm el Sheik,
    ponadto czystość i porządek.
    Dla porównania zapraszam na dworzec w Ostrowcu Świętokrzyskim (podobna
    wielkość miasta i dworca). Można tam zobaczyć zamknięty budynek
    dworcowy, brak kas biletowych, wszędzie wszystko zardzewiałe, syf wokół etc.
    Od wielu lat (>10?) funkcjonuje bezbramkowy system poboru opłat
    drogowych Beltol, a my dzisiaj się onanizujemy wprowadzaniem jakiegoś
    Viatol czy coś podobnego. To tylko drobne przykłady różnic.

    I tu leży pies pojebany.

    Gloryfikacja tego naszego, tfu... "naszego" PKB jest tylko po to,
    żebyśmy mieli możliwość zaciągania coraz większych kredytów (już od
    dawna nie jesteśmy w stanie ich spłacić) a samopoczucie obywateli rosło
    w siłę.

    Co jak widać odnosi skutek :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)