  • Data: 2006-05-21 15:48:59
    Temat: Re: umowa z Tele2
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gupik wrote:
    > mam umowę z Tele2 od 2 lat o której nic nie wiedziałem, a podpisała ją
    > osoba z rodziny bez mojej wiedzy,

    Czyli nie masz z nimi umowy. Natomiast powyższa osoba z rodziny ma
    problem:

    a) jeśli podpisała się jako Ty: popełniła przestępstwo fałszerstwa (art.
    270 kk),
    b) jeśli podpisała się "z upoważnienia", takiego upoważnienia od Ciebie
    nie mając: przestępstwa nie ma, ale musi naprawić Tele2 szkodę wynikłą z
    wprowadzenia ich w błąd (art. 103 kc).

    Obstawiam wariant a.

    Ty Tele2 nie musisz nic płacić, chociaż dla porządku dobrze byłoby im
    wyjaśnić, że cokolwiek mają na umowie, nie jest Twoim podpisem i nic
    Ciebie z nimi nie wiąże.

    Możesz też nie chcieć robić rodzinie problemów i udawać, że masz z Tele2
    umowę (płacić faktury od nich i albo korzystać dalej, albo wypowiedzieć
    umowę). Wtedy jest duża szansa, że do przedawnienia nikt nie spostrzeże
    i nie zgłosi fałszerstwa do prokuratury.

    Twój wybór.

    > czy ktoś miał podobny problem ??

    Nie, moja rodzina nie szuka sobie problemów na siłę.