eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoumowa przedwstępna zakupu lokalu - cywilna czy akt notarialny ? › Re: umowa przedwstępna zakupu lokalu - cywilna czy akt notarialny ?
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa przedwstępna zakupu lokalu - cywilna czy akt notarialny ?
    Date: Wed, 01 Jul 2009 14:20:20 -0500

    LA wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci

    > Jak masz umowe przedwstepn? to mo?esz spokojnie i?ae do s?du o zawarcie umowy
    > przenosz?cej w?asno?ae czyli finalnej,

    w przypadku nieruchomosci jesli umowa przedwstepna ma forme notarialna

    ogolnie. jesli umowa przedwstepna ma taka samą formą jaka wymagana jest
    dla umowy koncowej.

    na podstawie zwyk?ej umowy nic Ci z
    > tego raczej nie wyjdzie.

    zgadza sie.
    w kazdej chwili kazda ze stron moze sie rozmyslec i powiedziec mam cie w
    d..., płacę zapisaną w umowie karę za niewywiązanie się, ale umowy
    właściwej nie zawrę.

    poza tym umowa przenosz?ca w?asno?ae nieruchomo?ci
    > musi byae notarialna to umowa przewstepna te? taka powinna byae.

    powinna bo daje większe prawa, ale prawo takowej nie wymaga ani nie wymusza.

    Ale jak
    > dzia?aj? deweloperzy ka?dy wie. Chocia? teraz w dobie kryzysu gdzie ka?de
    > sprzedane mieszkanie to wielki sukces.

    No, tylko jak sie zrobi nagly bum na mieszkania, to moze sie okazac, ze
    developerom bardzie opłca sie zerwac istniejace umowy i sprzedac
    mieszkania jeszcze raz.