  • Data: 2011-11-21 06:36:58
    Temat: Re: umowa przedwstępna - zakup mieszkania
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (21.11.2011 07:07), goldi wrote:
    [...]
    > Główna korzyść z spisania umowy przedwstępnej u notariusza polega na
    > tym, że jak umowa jest spisana w formie aktu notarialnego, bo możecie
    > od sprzedawcy żądać w sądzie przeniesienia własności.

    Ta zaleta jest także potencjalnie i wadą. Bo jak ceny mieszkań zanurkują
    w dół, sprzedający może się w sądzie domagać wykonania umowy (chociaż to
    i tak mniej prawdopodobne niż jakby się działo odwrotnie, ceny idą w
    górę i kupujący się domaga)

    Wydaje mi się że to nie jest główna korzyść. Główną korzyścią jest to,
    że papier (a więc umowa sporządzona własnoręcznie) przyjmie wszystko,
    szanujący się notariusz - nie.

    p. m.