  • Data: 2009-02-23 18:02:13
    Temat: Re: umowa przedwstępna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gntvd8$8m7$1@inews.gazeta.pl...
    > Cześć
    > Niedawno podpisałam umowę przedwstępną, w której niejasno jest opisany
    > termin oddania lokalu przez sprzedającego. W umowie jest następujące
    > stwierdzenie "lokal zostanie przekazany kupującym po zapłaceniu całej
    > kwoty wartości nieruchomości"

    To nie ma związku ze sprzedażą. Sprzedać mogą wcześniej, ale nie przekażą
    Ci lokalu, dokąd całości nie zapłacisz.

    > oraz że w dniu podpisywaniu umowy
    > przyrzeczonej wszyscy lokatorzy muszą być wymeldowani.

    W mojej ocenie ten zapis jest nieważny, albowiem sprzeczny z prawem.
    Lokator, który mieszka w tym mieszkaniu zgodnie z prawem ma być tam
    zameldowany. Wymeldować ma się po wyprowadzeniu się, ale wówczas nie jest
    już lokatorem :-) Prawidłowo w umowie powinno być, że w chwili podpisywania
    umowy lokal nie będzie zamieszkały albo coś w tym guście.

    > Wcześniej
    > natomiast jest zapis że sprzedający zobowiązuje się do sprzedania lokalu
    > do dnia ... (i tutaj bardzo odległy termin).

    No i ten termin jest wiążący.

    > Sprzedający wszystko
    > starają się nam utrudnić, zmieniają wcześniejsze ustne ustalenia. Moje
    > pytanie jest następujące: Która ze stron odstąpiłaby od umowy
    > przedwstępnej jeśli nie doszłoby do kompromisu w sprawie terminu
    > wyprowadzki?

    Co to za termin? Jak przekażą Wam mieszkanie, to w mieszkaniu prawa
    mieszkać nie mają, bo nie mają tytułu prawnego do jego zajmowania. Co
    więcej w chwili sprzedaży - jak się umówiliście - ma być nie zamieszkałe.
    Nie za bardzo widzę tu miejsce na kompromis. To mieszkanie w chwili
    podpisywania umowy ma być puste.

    > Jak dokładnie interpretować zapis "lokal zostanie
    > przekazany kupującym po zapłaceniu całej kwoty wartości nieruchomości"?

    Zawrzecie przed notariuszem umowę zakupu, ale ona tylko sprzedającego
    zobowiązuje do przekazania Wam lokalu, a kupującego do zapłaty za lokal.
    Teoretycznie wydanie lokalu powinno nastąpić niezwłocznie po zawarciu
    umowy, ale tu strony się umówiły inaczej. Nie natychmiast, a dopiero po
    zapłaceniu całej kwoty.

    > Czy oznacza to że muszą wyprowadzić sie w tym samym dniu czy równie
    > dobrze za rok?

    To, kiedy Ty do swojego mieszkania się wprowadzisz, to nie ma żadnego
    znaczenia. Możesz wcale się nie wprowadzić, tylko je przykładowo komuś
    wynająć.