eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoumowa przedstepna notarialna a ujawnienie w ksiedze wieczystej › Re: umowa przedstepna notarialna a ujawnienie w ksiedze wieczystej
  • Data: 2009-10-12 20:13:53
    Temat: Re: umowa przedstepna notarialna a ujawnienie w ksiedze wieczystej
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    eg pisze:

    > Dlatego zadalem pytanie, czy sama wzmianka o czekajacej na wpis umowie
    > przedstepnej notarialnej nie jest juz w zasadzie wstarczajacym
    > zabezpieczeniem?

    W zasadzie jest. W zasadzie nic się nie powinno wydarzyć. W zasadzie...w
    zasadzie to jak trafisz na zawodowca to i tak Cię wykiwa. W zasadzie to
    weź sobie do serca moje poprzednie posty ze wskazówkami jak kupować,
    zwłaszcza kawałek o rozpoznaniu sąsiadów i zagadaniu z gospodarzem domu.
    Dlaczego ?Jeśli sprzedaje ktoś kto mieszkał przynajmniej kilka lat i ma
    dobra opinię w otoczeniu to w zasadzie Cię nie powinien oszukać. Jeśli
    natomiast sąsiedzi nie potrafią nawet powiedzieć jak właściciel wygląda,
    to w zasadzie:))) bym od niego nie kupował.

    W temacie robienia wzmianek to pozwolę sobie przytoczyć krótką historię
    przeczytaną kiedyś przy okazji kupowania mieszkania, którą sobie właśnie
    przypomniałem. Ktoś chciał być ostrożny i wpisał umowę przedwstępną w
    III dział KW. W oczekiwaniu na przyrzeczoną złożył wniosek do banku
    (nazwy nie podam bo nie o to chodzi) gdzie w trakcie procedury
    przyznawania kredytu robili tzw "badanie KW" (czyli ściągali 200 zł z
    klienta za przejrzenie odpisu). Bank po "zbadaniu" odmówił udzielenia
    kredytu, ponieważ .... była wzmianka o wpisie. Podobno na nic zdało się
    zaklinanie i przysięganie i nawet pokazywanie dokumentów - bank nie dał
    kredytu i już. Nielogiczne? Nie szkodzi, witaj w Matrixie Banków Polskich.

    --
    MZ