    From: "jubel" <j...@j...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa o pracę problem 1-przedłużony okres wypowiedzenia
    Date: Fri, 7 Mar 2008 13:38:35 +0100

    > W wypadku jubla masz rację - to co mu proponują jest sprzeczne z kodeksem
    > pracy. Ale w wypadku ogólnym mylisz się. Jeżeli w umowie jest np wpisany
    > tekst "okres wypowiedzenia umowy wymosi 6 miesięcy" i dotyczy to obu
    > stron, to wszystkie znane mi wyroki sądowe uznają, że takiego zapisu nie
    > można dzielić na dwa i uznać "6 miesiący wypowiedzenia przez pracownika"
    > za nieważny a "6 miesięcy wypowiedzenia przez zakład" za ważny. Jest to
    > jeden niepodzielny zapis i jest w całości ważny albo nie. Dodatkowo o jego
    > ważności decyduje to czy był bardziej korzystny dla pracownika od wartości
> [...]

    no niby zgada się. Jakbym podpisał umowe z 6miesięcznym wypowiedzeniem, to
    też mógłbm zaakceptować, ze jest ono obowiązujące i w takim samym stopniu
    morze skorzystać pracownik i pracodawca.

    moja sytuacja wygląda trochę inaczej: zapis w umowie o wypowiedzieniu 1m-c
    lub do czasu zakonczenia projektu (pół roku to przykładowy czas).
    Przedłużenie okresu wypowiedzenia z mojego punktu widzenia jest stanowczo
    nie na moja korzyść, bo raczej nie chroni mnie, a interesy pracodawcy. Po
    prostu gdybym chciał zmienić pracę, bo np. miałbym znacznie lepszą ofertę,
    to niby nie mogę skutecznie wypowiedzieć umowy w miesiąc, tylko do
    "niewiadomokiedy"..