  • Data: 2002-09-16 22:03:25
    Temat: Re: umowa notarialna na zakup nieruchomosci
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    TU <u...@g...pl> napisał(a):

    > Czy w umowie sprzedazy nieruchomosci sporzadzanej u notariusza mozna
    > zastrzec, że brak wpłaty w określonym terminie (np. tygodnia/miesiaca)
    > strony będa uznawać za odstąpienie od umowy?
    > TIA
    > Pozdrawiam TU

    I CAŁA RESZTA WCZEŚNIEJSZYCH ODPOWIEDZI DO TEGO POSTU

    Witam!

    Oj, widzę, że na chwilę wypadłem z usenetu i już rzeźbicie :)

    Spieszę więc z wyjaśnieniami:

    1. Można zawrzeć umowę pod warunkiem i z zastrzeżeniem terminu. Będzie to
    umowa:
    a) przedwstępna
    b) umowa sprzedaży ze skutkiem zobowiązującym do przeniesienia własności po
    ziszceniu się warunku.

    2. Warunek będzie zawieszający (pod warunkiem dokonania zapłaty przez
    kupującego) - sprzedający będzie obowiązany po ziszczeniu się warunku
    (dokonaniu zapłaty przez kupującego):
    a)zawrzeć bezwarunkową umowę sprzedaży o skutku zobowiązująco-
    rozporządzającym (przenoszącym własność nieruchomości)
    b) dokonać bezwarunkowego przeniesienia własności na rzecz kupującego
    (dokonać rozporządzenia)

    3. Termin będzie o skutku rozwiązującym - umowa będzie ważna do danego
    momentu określonego przez kontrahentów w umowie - jeśli zapłata nie nastąpi
    do tej chwili (w danym terminie nie ziści się warunek) umowa zostanie z mocy
    prawa rozwiązana.

    4. Co do formy umowy pierwszej:
    a) akt notarialny jeśli kontrahenci chcą umocnić swoje uprawnienia
    b) akt notarialny

    5. Co do formy umowy drugiej:
    a) akt notarialny
    b) akt notarialny