  • Data: 2008-12-04 16:30:56
    Temat: Re: umowa kupna mieszkania
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Daniel pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam przed sobą umowę kupna mieszkania i potrzebował bym sugestii lub
    > podpowiedzi jak mam rozumieć ten zapis w umowie cytuję:
    >
    > "Strona kupująca zobowiązuje się wyrazić zgodę, w akcie notarialnym -
    > umowie ustanowienia odrębnej własności lokalu i sprzedaży, na dokonanie
    > przez stronę sprzedającą ewentualnych zmian wysokości nabytego przez
    > stronę kupującą udziału w nieruchomości wspólnej związanego z własnością
    > lokalu w taki sposób, aby nowy udział ustalony zgodnie z art. 3 ustawy o
> [...]

    Wygląda na to, że nie jest w momencie zawierania umowy, powierzchnia
    całkowita nieruchomości. Udział w nieruchomości wspólnej jest wyznaczony
    jako stosunek powierzchni nieruchomości lokalowej do sumy powierzchni
    wszystkich nieruchomości lokalowych . Czyli: jeżeli masz mieszkanie 100
    m kw., a w skład całej nieruchomości wchodzi 10 lokali po 100 metrów, to
    będziesz miał udział we współwłasności działki gruntu, na której stoi
    budynek i częściach wspólnych budynku w wysokości 1/10.

    Żeby dało się to obliczyć, to musi być znana dokładna powierzchnia
    wszystkich lokali i pomieszczeń do nich przynależnych (czyli np.
    piwnic). Choćby jedna piwnica nie była wymierzona, nie da się tego
    udziału precyzyjnie obliczyć. Możliwe, że taka okoliczność zachodzi w
    twoim przypadku i dlatego, spółka żąda pełnomocnictwa do zmiany treści
    umowy między tobą a spółką, w celu skorygowania wysokości twojego
    udziału w nieruchomości wspólnej.

    pozdrawiam
    kuba