  • Data: 2013-05-14 11:42:02
    Temat: Re: umowa działu spadku
    Od: Viola <v...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > dokonania działu!) lecz PRZEDMIOTAMI wchodzącymi w skład.
    > IMVHO, "dział całego spadku" polega na wyczerpaniu listy składników
    > wchodzących w skład spadku, poprzez określenie co każdym z nich
    > zrobić.
    > Nie z udziałami spadkowymi, a każdym ze składników.
    > Intencją jest, aby zamiast "udziału 20% spadku" dostać być może
    > "20% udziału w domu, 20% udziału w samochodzie" itede. - a że przy
    > okazji możliwa jest nieopodatkowana "zamiana" udziałami w przedmiotach
    > to dobrze, ale właśnie (IM*V*HO) "przedmiotach" :D

    Tak, faktycznie teraz dopiero to widzę, że dział powinien dotyczyć nie
    udziałów a przedmiotów( spadku).
    Ale nasuwa mi się pytanie czy i jak można rozporządzić udziałami bez
    dokonywania działu spadku ???

    A pytam bo bo ta w/w nie do końca udana umowa działu spadku ma jeden cel-
    - przekazanie całości spadku jednej osobie, przy czym ta osoba spłaca
    pozostałych. Przekazanie, a więc "rozporządzenie udziałami" - czy więc
    ten dział spadku jest w ogóle potrzebny ? Jeśli nie, jaką umowę napisać?

    Czy to w takim razie powinna być umowa zniesienia współwłasności ?

    Byłam u Radcy Prawnego ( koszt porady -100zł brutto jakby co...) i trochę
    rozjaśnił kwestie, natomiast co do tego konkretnie działu spadku, wzór
    jest z netu, Radca Prawny wprowadził pewne poprawki, jednak udostępniłem
    aktualną wersję... chyba Radca się nie popisał po prostu...

    > Odnotowujemy.

    > To skopiowałeś z jakiegoś starego wzoru?
    > Przepis zmienił się już DAWNO temu:

    Racja, dzięki, poprawię to.

    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,22,57,460,,2
    0110205,ustawa-z-dnia-9092000-r-o-podatku-od-czynnos
    ci.html

    > +++
    > Art. 4. Obowišzek podatkowy, z zastrzeżeniem art. 5, cišży:
    > [...]
    > 5) przy umowie o dział spadku lub o zniesienie współwłasnoœci
    > - na podmiocie nabywajšcym rzeczy lub prawa majštkowe
    > ponad udział w spadku lub we współwłasnoœci;
    > ---

    Tu nie do końca rozumiem... - w takim razie w tym przypadku na Jacku
    spoczywa obowiązek podatkowy?

    pozdrowienia
    Viola