    From: l...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ubezpieczenie na życie w CU - proszę o pomoc
    Date: 23 Jul 2004 12:34:06 +0200

    > Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Piszą bzdury, by sprawę przeciągać. Odpisz im, że jeżeli mają podejrzenia,
    > że ktoś sfałszował Twój podpis, to organem właściwym do wyjaśnienia tego
    > jest organ ścigania, a nie Ty. Ty w każdym razie potwierdzasz, że taką wolę
    > wyraziłeś w przesłanym do nich dokumencie, a czy to akurat ten, o którym
    > piszą, to tego nie wiesz.

    Tego raczej nie zrobię, albowiem poddał bym sam w wątpliwość autentyczność
    rzeczonego podpisu (mojego zresztą)

    > Nie wysyłaj im jakiś tam nowych dokumentów, bo dasz im argument, że nie
    > mogli rozwiązać z Tobą umowy, bo brakowało dosłanych dokumentów. Do swojego
    > pisma możesz co najwyżej dołączyć kserokopię tamtego, by mogli sobie
    > uwiarygodnić oryginał.

    Problemem jednak jest to wg. mnie:
    zastanawiam się nad datą rozwiązania umowy

    18.06.2004 - pismoz rezygnacją i kwestionowanym podpisem
    10.07.2004 - otrzymujmę odp. iż podpis nie odpowiada wzorowi
    23.07.2004 - wysyłam kolejne pismo z podpisem, kserem dowodu osobistego, z
    podpisem agenta CU potwierdzającym to, "że ja to ja" oraz z polisą

    Obawiam się żę będzie termin wiążący od daty doręczenia pisma z 23.07.2004
    zgodnie z cytowanym przepisem poniżej a nie termin doręczenia pisma z
    18.06.2004 , z uwagi na brak polisy załączonej (szkoda ze agent tego nie
    powiedział,i szkoda że teraz dopiero czytam tą częśc warunków ubezpieczenia)

    Warunki ogólne 11.1 - umowa ubezpieczenia wygasa na skutek:

    1. odstąpienia od umowy ubezpieczenia przez Ubezpieczającego w terminie 30 dni
    od daty doręczenia polisy; w takim wypadku Towarzystwo zwróci Ubezpieczającemu
    wpłaconą składkę.

    > Jeśli już chcieli być tacy uprzejmi, to mogli wysłać do Ciebie pismo
    > informujące Cię, że przesłano im wypowiedzenie, ale mają wątpliwości co do
    > podpisu w związku z czym proszą o potwierdzenie jego treści.

    Mogli ale to cwaniaki.

    Taką korespondencję otrzymają :

    W związku z faktem otrzymania pisemnej informacji dotyczącej braku zgodności
    podpisu złożonego w piśmie z dnia 18 czerwca 2004 z podpisem zawartym na umowie
    ubezpieczenia, wskazuję iż oświadczenie złożone w ww. piśmie, dotyczące
    rozwiązania umowy ubezpieczenia na życie polisa nr XXXXXXXXX, stanowi przejaw
    mojej swobodnej i świadomie wyrażonej woli, zatem traktować należy je jako
    złożone w dacie doręczenia pisma z dnia 18 czerwca 20004r.

    Wskazać należy, iż pismo z 18 czerwca 2004 spełnia wszystkie formalne wymogi,
    jakie przewidziane zostały w warunkach ogólnych ubezpieczenia § 22.1 ponadto
    jego treść i forma była konsultowana bezpośrednio z agentem ubezpieczeniowym
    Commercial Union &#8211; Towarzystwo Ubezpieczeniowe Na Życie S.A., przed jego
    wystosowaniem tym samym wywołuje stosowne skutki, zgodne z jego treścią w dacie
    doręczenia, gdyż forma pisemna dokumentu została zachowana a dokument stanowi
    dowód tego, że osoba, która go podpisała, złożyła oświadczenie zawarte w
    dokumencie.

    Pismo niniejsze sporządzono w obecności Agenta Ubezpieczeniowego Commercial
    Union, który potwierdza autentyczność złożonego podpisu.

    Pismo niniejsze kieruje się bezpośrednio listem poleconym za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru

    Otrzymują:
    1 x Adresat
    1 x a/a
    1 x Agent Ubezpieczeniowy &#8211; do wiadomości
    Załączniki
    1 x Ksero dowodu osobistego
    1 x Polisa ubezpieczeniowa