    From: "kamil" <k...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Date: Wed, 10 Mar 2010 11:24:44 -0000

    "Mario" <c...@s...onet.pl> wrote in message
    news:hn7tka$8sg$2@news.onet.pl...

    > o tak, tak. Sam pamiętam jak miałem lat "naście" i to chyba dobrze że
    > jeździłem wtedy polonezem mojego ojca :-) ale chcę walczyć ze stereotypem
    > że tuningowane auto, mocne auto = zapier.. z max prędkością, łamanie
    > przepisów i wypadki itp. a co skutkuje najwyższą składką.

    Stereotypy stereotypami, ale to sa wlasnie liczby i tabelki analitykow firm
    ubezpieczeniowych. Co wiecej - niektore nawet wcale nie beda z Toba
    rozmawialy. Subaru jeszcze bez problemow ubezpieczalem (chociaz kilka firm
    odmowilo obliczenia skladki na ten samochod), ale jesli kupisz sobie
    jakiegos mocno podlubanego Skyline'a w Japonii, to bedziesz musial poszukac
    ubezpieczalni zajmujacej sie performance cars. Po prostu ludzie kupujacy
    takie zabawki nie robia tego, zeby toczyc sie 30mph do pracy w centrum i
    liczby to potwierdzaja niestety. Jasne, ze sporo z nich cwiczy regularnie na
    torze przez sa lepszymi kierowcami, jasne ze wielu jezdzi grzecznie na
    codzien, ale _potencjalne_ ryzyko rosnie.

    W ten sam sposob mlodzi placa wiecej, czy scigaja sie spod swiatel, czy
    pozyczaja czasem volvo od mamy i jada na zajecia z Tai Chi. Statystycznie sa
    niebezpieczniejsi i koniec, z tym jakos nikt na grupie nie polemizuje. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil