  • Data: 2007-09-04 19:59:00
    Temat: Re: trzech smutnych panow - pornografia dz.
    Od: w...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    Jeszcze cos, co mnie ciekawi:
    - w postanowieniu jestem podejrzany chyba (choc to dziwne, bo
    podpisywalem pokontrolny protokol z przesluchania swiadka - ciekawe
    czemu ?) w sprawie rozpowszechniania czyli art. 202$3 kk - tymczasem
    'smutni panowie' przepytywali mnie takze na okolicznosc posiadania
    legalnego oprogramowania systemowego na pececie...;)) - czy to jest
    zgodne z procedura i ogolnie wlasciwe w tym przypadku ?
    - druga sprawa czyli rozpowszechnianie - skoro prokurator wydal
    postanowienie opierajac sie na 'materialach wskazujacych na
    rozpowszechnianie', czy weryfikacja 'posiadania' czyli art. 202$4a ma
    tu zastosowanie (wiem, ze logicznie tak, ale czy formalnie rowniez ?)
    - zalozmy ze na moim pececie znalazloby sie jedno 'zabronione' zdjecie
    - czy nie jest tak, ze zgodnie z postanowieniem, to na organach
    scigania ciazylby obowiazek udowodnienia, ze mial miejsce proceder
    'rozpowszechniania' ? - rozumiem ze chodzi tu o udostepnianie,
    rozsylanie lub publikacja tego typu materialow... ?
    - trzecie: przepisy mowia o 'posiadaniu' - o jaki w sensie czasu,
    moment chodzi ? jesli np. rok temu mialem a teraz nie, czy to jest
    scigane na dzien dzisiejszy czy nie ? - pytanie to nasuwa mi sie po
    przeczytaniu tego artykulu : http://wiadomosci.wp.pl/kat,48996,wid,9140771,wiadom
    osc.html
    gdzie organizacja zapewnia wszystkich o pelnej anonimowosci
    zgloszonych stron (taaa.. jasne...) - czy kazdy z tych (ponad pi set
    zg osze , z czego a 73% dotyczy tre ci pornograficznych z udzia em
    dzieci) zglaszajacych teoretycznie byl przestepca (przypuszczam, ze
    odwiedzil, zglosil, wykasowal...) ?

    - i na koniec troche moze smieszne pytanie: czym jest w rozumieniu
    polskiego prawa 'pornografia dziecieca' - czy chodzi o negliz (vide
    http://www.naturyzm.org.pl/modules.php?name=News&fil
    e=article&sid=29
    cytuje: 'których oskar ono o robienie w celach pornograficznych zdj
    nagich dzieci na pla ach pó wyspu Istria') czy raczej cos wiecej ? -
    bo jak zdazylem zauwazyc, chyba kazda forma...