    From: miffy <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: tp sa - niezapałcony rachunek
    Date: Wed, 22 Apr 2009 09:07:12 +0200

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > A jesteś *PEWNY* że to rachunek za samą linie telefoniczną (gotowość
    > TPSA do świadczenia usługi) a nie za rozmowy telefoniczne z niej
    > wykonane (dostarczone usługi)? Bo IMHO ta kwestia nieco zmienia sytuację
    > prawną a przynajmniej powinna :-)

    Ja pewna nie jestem, tamci państwo twierdzą, że nie montowali tam
    aparatu telefonicznego i nawet nie wiedzą czy linia była czynna i
    prawdopodobnie chodzi o sam abonament.
    Z tego, co kojarzę, kwota (sam rachunek)ta nie była wysoka -
    właścicielka mówi, że gdyby wiedziała od razu, czyli te 3 lata temu, to
    zapłaciłaby ten rachunek dla spokoju ale teraz kwota jest ogromna.

    Ja póki co staram się podchodzić do sprawy w miarę możliwości bez
    stronniczo.

    Rozumiem tez właściciela byłego, że nie był świadomy, że jest jakiś
    zaległy rachunek, jeśli korespondencja przychodziła na stary adres i
    mimo, iż była odnoszona na pocztę, duża szansa, że odeszła w otchłań
    poczty polskiej. Dopiero jego aktualny adres, pod który skierowano
    sądowy nakaz zapłaty (czy coś w tym rodzaju - nie wiem dokładnie co to
    było)został wyciągnięty na potrzeby sądu.