  • Data: 2012-07-20 19:23:03
    Temat: Re: testament - zachowek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/20/2012 06:57 PM, Heniutek wrote:
    > Witam.
    > Prosze o informację na poniższy temat :
    > 1.Otrzymałam mieszkanie przekazane mi w spadku poprzez testament od
    > wujka,(jestem siostrzenicą spadkodawcy).
    > Spadkodawca nie miał dzieci, a jego żona nie żyje. Rodzice spakodawcy
    > również nie żyją.
    > Spadkodawca miał troje rodzeństwa ( wszyscy nie żyją), ale pozostała
    > ich trójka dzieci.
    > Czy tej trójce należy się jakaś część spadku lub jakiś zachówek???
    > Jeśli tak to komu i w jakiej części?
    >
    > Z góry dziękuję.

    Nalezy sie zachowek. Do samego mieszkania prawa nie maja.
    Co do wysokosci samego zachowku to moze komus sie bedzie chcialo
    policzyc jak podasz szczegoly ktore dziecko od ktorego rodzica i gdzie
    ty w tym jestes.
    Zachowek to polowa tego ile by dostali gdyby testamentu nie bylo.
    zakladajac ze 1 /3 bylaby twoja to do splacenia pozostaje ci mniej
    wiecej 1/3 wartosci chaty.
    Nie masz obowiazku placic, dopoki sie nie upomna. Termin przedawnienia
    to 3 lata.